کفشک آسانسور :

کفشک ریل آسانسور انواع گوناگونی دارد که چند نوع رایج آن:
 
کفشک های ریل آسانسور ثابت
 
http://aasansor.ir/images/product/3_type_of_parts/9_otherparts/kafshak/kashsabet.JPG
 
کفشک های ریل آسانسور لغزشی
 
http://aasansor.ir/images/product/3_type_of_parts/9_otherparts/kafshak/Capture.JPG
 
کفشکهای ریل آسانسور غلطکی
 
http://aasansor.ir/images/product/3_type_of_parts/9_otherparts/rolic/kafshak%20rolic-sangin%20sanati%201.jpg
 
 
کفشک ریل آسانسور به صورت ثابت، غلطکی و لغزشی می باشد
کفشک راهنمای ریل کابین آسانسور در بالا دو عدد و در پایین نیز دو عد و به همین صورت بر روی فریم وزنه تعادل نصب می گردد و با حرکت در امتداد ریل های راهنما، نقش هدایت کننده کابین آسانسور و قاب وزنه تعادل را در جهت بالا و پائین ایفا می کند.
عملکرد و کیفیت کفشک های ریل راهنما نقش موثری در حرکت آسانسور و راحتی و نرمی حرکت کابین و قاب وزنه تعادل تأثیر دارد.
موادی که به عنوان لنت کفشک از آن استفاده می شود معمولا از پلاستیک یا تفلون و .... ساخته شده و قابل تعویض است.
بهترین کفشک ریل آسانسور، کفشکی است که حداقل اصطکاک و سایش و حالت ارتجاعی داشته و باعث کاهش سر و صدا در زمان حرکت کابین و قاب وزنه تعادل بوده و ضمنا" در حین حرکت انحراف های ناچیز ریل ها را بدون انتقال به کابین و قاب وزنه رد کند.
کفشک راهنمای نوع غلطکی:
کفشک های غلطکی بالابر باید دارای طراحی مناسب بوده که شامل غلطک هایی است که بر روی بدنه فلزی محکم قرار گرفته و بصورتی نصب می شود تا امکان اتصال دائم و پیوسته همه ی غلطک ها با سطوح متقابل ریل راهنما، تحت هر شرایط بار و عملکرد، وجود داشته باشد. غلطک ها باید بر روی سه سطوح ریل راهنما حرکت کنند و عملکرد خوبی داشته باشند. همچنین دارای نوار تایری از جنس پلی اورتان یا مواد دارای خاصیت ارتجاعی بادوام جهت حذف سر و صدا و کیفیت حرکت باشد. بلبرینگ غلطک ها باید دارای پوشش روانکاری بوده و بر روی یک بدنه فلزی محکم نصب شده باشند.
 
http://aasansor.ir/images/product/3_type_of_parts/9_otherparts/rolic/images.jpg
 
 

کفشک های غلطکی باید بر روی ریل راهنمای خشک و بدون روغنکاری حرکت کنند. یک محافظ فلزی صفحه ای برای حفاظت از چرخ ها، در بالای کابین و وزنه تعادل، باید تدارک دیده باشد. چرخ های غلطک، برای کابین از ۵۰۰ RPM، و برای وزنه تعادل از ۱۰۰۰ RPM، نباید تجاوز کند.
باید یک وسیله ای جهت تنظیم فشار فنر تدارک دیده باشد و بین کفشک ها و ریل های راهنما حرکت آزادانه داشته باشد.

موارد ایمنی برای استفاده:

- تمام تجهیزات کابین و وزنه تعادل باید قبل از نصب کفشک راهنما، به خوبی بالانس شده باشند.

- برای انتخاب کفشک راهنما باید به بار اسمی بالابر، سرعت عملکرد بالابر و نوع ریل راهنما توجه نمود.
- بدنه اصلی باید از جنس خوبی برخوردار باشد و دارای استحکام کششی بالا، بادوام و سبک وزن باشد.
- بدنه براکت که به کابین بالابر متصل می شود، باید دارای کف تخت یا ماشینکاری شده باشد.

الف) عدم وجود پلیسه و زائده در محل قرارگیری لنت

ب) انطباق کامل لنت و جالنتی
-در کفشک های با مفصل گردان، نباید لنگی در مفصل گردان وجود داشته باشد، که این امر منجر به لغزش کابین می شود. یک روش ساده برای آزمایش لنگی اینست که قطعات کفشک را از هم باز کرده، یک شفت با همان قطر سوراخ مفصل برداشته، سپس آن را طوری داخل سوراخ براکت برده که انتهای آن را با دست پوشانده شده باشد تا هوا نتواند خارج شود؛ حال شفت را از داخل سوراخ براکت با سرعت بیرون آورده که در این صورت صدای شبیه به “توپ” را به دلیل وجود فشار هوا شنیده می شود.

-سازنده کفشک راهنما باید جنس و عمر مفید لنت را مشخص کرده باشد تا از کارایی آن اطمینان حاصل شود. برای این منظور می توان از مواد Nylon و PVC-P استفاده کرد. هرگز از لنت های نامرغوب در کفشک استفاده نکنید.
-کفشک راهنما باید دارای سهولت در نصب باشد.
-در بکارگیری کفشک های لغزشی، ریل های راهنما باید روانکاری شوند تا مقاومت در برابر اصطکاک و سایش کم شود و شرایط لغزشی بهتر شود. برای بالا بردن مقاومت به سایش می توان به آن مولیبدنیم دی سولفات اضافه کرد.
-هر دو ماه یکبار، کفشک های راهنمای کابین و وزنه تعادل را تمیز و روانکاری کنید؛ در صورت نیاز، آن ها را تنظیم کنید.
-هر شش ماه یکبار، پوشش کفشک های راهنمای کابین و وزنه تعادل را بررسی کنید.

 

  • معرفی

  • گواهی استاندارد

  • مشخصات فنی

  • دریافت کاتالوگ