کلید قارچی و کاربرد آن در آسانسور

 کلید قطع اضطراری کلیدی است که در کنار ماشین‌آلات و خطوط صنعتی قرار می‌گیرد. وظیفه این کلید بردن دستگاه به وضعیت امن در هنگام بروز خطراست.

کلید قطع اضطراری یک دکمه قرمز برروی یک پس زمینه زرد است. رایج‌ترین نوع این کلیدها، کلیدهای قارچی شکل هستند. در سیستم‌های بزرگ، از قبیل خطوط نقا له، کلید قطع اضطراری به صورتهای مختلفی وجود دارد که با دست یا پا یا بقیه اعضای بدن، قابل فشار دادن هستند. در برخی موارد، دیوارهای ایمنی نوری، کار کلید قطع اضطراری را می‌کنند. برای ماشین‌های کوچکتر، کلیداصلی قطع و وصل دستگاه، خود به عنوان یک کلید قطع اضطراری مورداستفاده قرار می‌گیرد. برای ابزارهای دستی، کلید قطع اضطراری مورد نیاز نیست و در مواقع اضطراری باید دوشاخه را از برق کشید.
در مدار فرمان برای قطع کامل سیستم از شستی های قارچی یا استپ قارچی استفاده میشود . تحریک این شستی ها نیاز به دقت زیادی نداشته و بعد از عملکرد در حالت قفل باقی میمانند . این شستی ها در رنگ ها و مدل های ساده ، سوئیچ دار و لامپ دار در بازار موجود میباشند . کلید استپ قارچی در آسانسور بر روی تابلو ریویزیون روی کابین و همچنین در ته چاله آسانسور برای مواقع اضطراری برای سرویس کار تعبیه شده است .

 

http://aasansor.ir/images/product/3_type_of_parts/9_otherparts/kelidgharchi/%20_Pushbutton_%20_15_134_u594_fe5252__%20.jpghttp://aasansor.ir/images/product/3_type_of_parts/9_otherparts/kelidgharchi/-.jpg

 

  • معرفی

  • گواهی استاندارد

  • مشخصات فنی

  • دریافت کاتالوگ